A banános-csokis zabkeksz hozzáadott cukrot nem tartalmaz, így, ha magas kakaótartalmú étcsokival készíted, akkor bőven az egészséges kategóriába sorolható.
A kávé kell, ez nem kérdés. De kávé és kávé között is van különbség. Magában a fekete italban is, de természetesen a körítésben is. Mert milyen jól esik a kávézókban a kávénk mellé kapott kis kekszecske. Mondjuk akár egy banános, vagy csokis. Vagy egy banános-csokis. Miért ne kényeztethetnéd magad ezzel otthon is? Készítsd el a világ legegyszerűbb kekszét házilag!

Nem kell hozzá más, csak banán, zabpehely és csoki. Pár perc az összeállítási idő, a többit pedig bízd a sütőre.

zabkeksz

A zab tökéletes fehérjeforrás, és lassan felszívódó szénhidrátot, tehát JÓ a zabkeksz szénhidrátot tartalmaz. A banán bár magas kalóriatartalmú gyümölcs, a délelőtti órákban fogyasztva bőségesen ellát a szükséges energiával.

Tipp: Csoki helyett (vagy éppenséggel mellette) tegyél bele aszalt gyümölcsöt vagy olajos magvakat!

Hozzávalók:

  • 1 érett banán
  • kb 2 dl zabpehely
  • 3-4 kocka étcsoki

 

Elkészítés:

  1. A banánt összetörjük villával.
  2. Hozzákeverünk annyi zabpelyhet, hogy egy formázható, de elég lágy tésztát kapjunk.
  3. Hozzáadjuk a csokit kis darabokra tördelve/vágva.
  4. Egyforma nagyságú golyókat formázunk, sütőpapíros tepsire enyhén ellapítva rakjuk őket.
  5. 180 °C-os sütőben 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük.

 

A sütés nélküli desszertek mind nagyon egyszerűek, gyorsak, és még a gyerekek is klasszul bevonhatóak az elkészítésükbe. Gyümölccsel kombinálva további variációkat készíthetünk, mint amilyen a szintén sütés nélküli almás-banános golyó, vagy akár szülinapra, nagyobb rendezvényre pillanatok alatt elkészíthető kókuszos-tejbegríz torta.

 

www.konyhalal.cafeblog.hu

Forrás / Fotók: www.konyhalal.cafeblog.hu